štvrtok 30. júna 2011

Profesionálny DIPLOM v manažmente - Riadenie výkonnosti a zmeny


Prípad produktu SONY WALKMAN - Akio Morita

V minulosti sme verejnosti predkladali nové produkty bez toho, aby sme sa opýtali, čo vlastne chce. Nápad s WALKMANOM sa začal rysovať, keď ku mne do kancelárie raz prišiel Ibuka s naším prenosným stereo magnetofónom a párom našich štandardných slúchadiel. Vyzeral nešťastne a sťažoval sa na hmotnosť aparátu, vysvetlil:
,, Rád počúvam hudbu, ale nechcem ostatných rušiť. Nechcem celý deň sedieť pri prístroji. Toto je moje riešenie - nosím si hudbu so sebou, ale je to príliš ťažké,,.

Z vlastnej skúsenosti som doma vedel, že mladí ľudia nemôžu žiť bez hudby, takmer všetci majú doma, alebo v aute stereo prijímače.

Prikázal som našim inžinierom, aby vzali jeden z našich spoľahlivých malých magnetofónov, ktorý sme nazvali Pressman, odstránili z neho nahrávacie obvody a mikrofón a nahradili to stereo zosilovačom, vrátane veľmi ľahkých slúchadiel.

Zdalo sa, že sa môj nápad nikomu nepáčil, ale nakoniec som presvedčil svoj projektový tím. Čoskoro som dostal prvý experimentálny prístroj s novými miniatúrnymi slúchadlami a mal som veľkú radosť z malého rozmeru prehrávača a vysoko kvalitného zvuku slúchadiel.

Myslel som si, že sme vyrobili úžasnú vec. Bol som tou vecou nadšený, ale ľudia s marketingu moje nadšenie nezdieľali, tvrdili, že sa to nebude predávať. Ale ja som bol presvedčený, že produkt je životaschopný a prehlásil som, že preberám za projekt plnú osobnú zodpovednosť. Nikdy som to neľutoval, nápad sa uchytil od samého začiatku mal WALKMAN priam zázračný úspech.

Neverím, že by nám veľké množstvo marketingových výskumov mohlo oznámiť, že Sony Walkman bude úspešný. Výskum by nepredpovedal, že to bude senzačný hit, ktorý privedie na svet mnoho imitátorov.

...a napriek tomu, tento malý tím doslova zmenil poslucháčske zvyky miliónov ľudí na svete...

/Zdroj: Henry, J.a Walker, D. /ed.1991/ Managing Innovation, London, Sage, s. 187-191/.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára